Nová Husqvarna, jak se vám líbí?

06.10.2013 23:04

Tak tu máme novou Husqvarnu paní Müllerová. Pod novým majitelem, s novou technikou a novým designem nám pěkně vjela do nové etapy své existence. Jenže je otázka, jestli je to dobře. Tedy abych byl přesný, je dobře, že Husqvarna může od roku 2014 směle psát 111 rok své existence a snad v rukou lidí, kteří jí budou rozvíjet, především po technické stránce, což jí v posledních deseti letech chybělo.

Začalo to v roce 1903 jeden a půl koňovým motokolem a v roce 1916 prvním vítězstvím v motocyklových závodech. První titul v motokrosu pak Husqvarna získala v roce 1959 ve dvěstěpadesátkách. V roce 1986 se motorky začaly vyrábět v Itálii pod značkou Cagiva a o sedm let později získala Husqvarna první titul mistra světa v motokrosu v královské kubatuře. Bylo to se čtyřtaktním bucharem o objemu 600 ccm a tím tak přesně před dvaceti lety Huska ukázala, že všichni, kdo to se špinavým sportem myslí vážně, musí začít vyvíjet čtyřtaktní stroje. V roce 2007 značku Husqvarna kupuje BMW, od které ji před rokem koupila rakouská KTM.

Tolik historie Husqvarny v kostce. Přitom Husqvarna si zaslouží úctu už jen díky té době, po kterou je na světě. Jen málo motocyklových značek se totiž může pochlubit datem svého vzniku 1903, snad pouze Harley Davidson. Husqvarna ale velmi silně ovlivňovala motocyklový průmysl a pak především motocyklový sport, ať na silnici, tak i v terénu.

Teď ale Husqvarna nepřímo zlikvidovala jinou známou značku Husaberg. Ty už se v Rakousku nebudou vyrábět a nahradí je Husqvarna. Proč? Za vším hledejme peníze. Husqvarna je totiž známější na těch důležitých světových trzích, kde se ještě KTM neuchytila a ti co přijdou o Husaberg se přeorientují na Husqvarnu. Je to totiž prakticky identická motorka a za pár let si po Husáku vzdechne jen málo kdo. Společnost KTM tak bude na koni, nic totiž neztratí, ale jen získá.

Ale nic proti, tak to prostě na světě funguje a o to víc to funguje v byznysu. Jen je velká škoda, že se ztrácí tvář jednotlivých strojů. KTM, Husaberg i Husqvarna jsou pro rok 2014 prakticky identické. Pokud se podíváme jen na Husku a Husáka, tak to se díváme na úplně stejné motorky.

                                                                                            Dvoutaktní modely 2014

 

Jednoznačně jde o záměr firmy, což už se potvrzuje u současných majitelů Husabergů, kteří říkají, že když se na to dívají, tak je jedno, jestli budou sedět na …bergu nebo …qvarně. A přináší to s sebou i druhý efekt – snížení finanční náročnosti při výrobě. Všechny formy jsou hotové, veškerá technika je vyzkoušená, nic se nemusí vyvíjet, takže zisk bude maximální.

A opět říkám, nic proti, je to v pořádku, ale zase se musím vrátit k té uniformitě. V motocyklovém průmyslu se totiž děje to samé, co se stalo v tom automobilovém. Všechna auta jsou si tak podobná, že nevíte, jestli vás míjí Hundai, VW, Škoda nebo Audi. Vždyť Husqvarna měla nádherný design, byla velmi snadno rozpoznatelná, podobně jako Husaberg i KTM před devíti a ještě i před čtyřmi lety. Teď bude všechno stejné. Asi to bude možná fungovat, ale bude tomu chybět ten ksicht, to co, čím je každá motorka jedinečná.

                                                                                      Čtyřtaktní modely roku 2004

 

                                                                                      Čtyřtaktní modely roku 2009

 

                                                                                     Čtyřtaktní modely roku 2014

Snad to jednou nepřijde i na lidi, tak jak to popsal George Orwell ve svém románu 1984, kdy všichni budou nosit stejný hadry, mít stejné cíle a slepě věřit něčemu nebo někomu, co v životě neviděli. 

Text a fotomontáže: Honďák

 

 

Nová Husqvarna, jak se vám líbí?

Datum: 19.10.2013

Vložil: ojectwzk

Titulek: Lululemon Outlet Online52678


Přidat nový příspěvek