Chudý na výsledek, ale bohatý na zkušenosti. Takový je tým Honďáksqvarny po závodě v Drmoulu

22.07.2012 22:29

 

Tým Honďáksqvarny PRD 250 jel na třetí závod SteelPro SHIVA-KTM CUPu, do Drmoulu u Mariánských Lázní s jasným cílem, vylepšit výsledek ze Smolných Pecí, kde tovární jezdec Honďák dojel na devátém místě. Bohužel se tak nestalo, ale přesto si tým odvezl z Drmoulu důležité body a plno nových zkušeností.

Fotografii jsme bez dovolení převzali odsud: AMK Planá

 

„Odstartoval jsem velmi slušně, ve druhé zatáčce po startu jsem byl na třetím místě, ale hned v prvním kole přišly dva pády. Byly jednoznačně způsobeny mojí chybou, takže jsem se musel od prvního kola probojovávat výš z dvacátého místa,“ přibližuje začátek závodu tovární jezdec Honďák. „Podařilo se a už ve druhém kole jsem byl třináctý, ve třetím kole jedenáctý a pak jsem se probojoval až na desáté místo,“ doplňuje jezdec v nejlepších letech.

Už ve druhém kole ale trať zkropil hustý déšť, který absolutně změnil podmínky. Na rozmoklé a bahnité trati Honďák nikdy nezávodil a začal ztrácet tvrdě vydřený náskok. „Hodně jsem padal a to mi ubíralo síly. Prakticky každá druhá zatáčka znamenala pád. Mohly za to dvě věci, zaprvé nezkušenost a zadruhé ojetá přední pneumatika,“ vysvětluje Honďák.

Dezén přední pneumatiky byl po závodě značně znehodnocen. „Řada špuntů na bocích pneumatiky po závodě chybí, ten zbytek je hodně potrhaný. Nevím proč, ale je na řadě se poohlédnout po lepším výrobci,“ hodnotí situaci šéfmechanik týmu Antonín Dvořák.

Ale ani to nic nemění na tom, že Honďáka v jeho předposledním kole předjel i jeho největší rival Piďas. „Na tom šíleném blátě jel prostě líp. Podařilo se mu stáhnout můj náskok, přesto jsem to nechtěl vzdát. Ale pak přišel karambol,“ říká Honďák.

V posledním kole, na rychlém úseku se Honďákovi smeklo přední kolo a on ve velké rychlosti doslova vystoupil z motorky. „Najednou jsem ležel na zemi a letěl jsem dopředu. Vzpomínám si jen, jak jsem narazil do pneumatiky a pak do něčeho tvrdého a skončil jsem na zádech. Sice jsem se zvedl a šel zvednout i motorku, ale pak jsem začal vidět dvojitě,“ popisuje Honďák.

Tovární jezdec Honďák krátce po závodě. Mnoho lidí si myslí, že jeho obličej je potřísněn něčím jiným, než blátem

 

Ztráta dvou minut po tomto karambolu už nakonec stačila jen na celkové šestnácté místo. „To není výsledek, kterým bychom se mohli chlubit. Sice jsme dovezli body, ale musíme uplatnit i sankce, které vyplývají ze smlouvy s panem Honďákem,“ říká tvrdě prezident týmu pan Huml.

Pokud pan Honďák dojede na horším než desátém místě, může ho vedení týmu potrestat. „Nechceme být na začátku nijak tvrdí. Zatím stačí to, že jsme mu do ložnice umístili 23 fotografií závodníka Piďase v nejrůznějších pózách a to i v těch nejodvážnějších. Na dvou fotografiích formátu A2 je dokonce vyobrazen Piďas, kterak předjíždí Honďáka. Samozřejmě se jedná o fotomontáže, ale jako stimulant do dalšího závodu by to mělo být dostačující,“ tvrdí viceprezident týmu Petr Bezruč.

S takovou sankcí souhlasí i finanční ředitelka týmu Věra Dvořáková. „Já už bych totiž také chtěl vidět to, že Honďák přiveze ze závodu i něco jiného než jen modřiny, boule a rozbitou motorku.“

Honďáka a jeho tým teď čeká náročná příprava na další podnik seriálu Mahera, Hamerské údolí, který se jede 1. září. „Z finančních důvodů musíme bohužel vypustit původně plánovaný závod klasického endura v Opařanech u Tábora. Náš rozpočet se kvůli špatné platební morálce jednoho ze sponzorů povážlivě zkrátil,“ vysvětluje prezident týmu pan Huml.

 

 

Chudý na výsledek, ale bohatý na zkušenosti. Takový je tým Honďáksqvarny po závodě v Drmoulu

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek